صراحی

صراحی

بیش از این باده به پیمانه مریز

آبروی من دیوانه مریز

مرغ نالان به چه کارت آید

دام بردار و دگر دانه مریز

من صراحی نیم ای ساقی عشق

خون من بر در میخانه مریز

آتش حسرت از آن برق نگاه

بر دل محرم و بیگانه مریز

 

سلام به همه از اینکه دیر به روز می کنم عذر میخوام چون خداییش خیلی گرفتارم .از اونایی که از افسانه حمایت کردن خیلی خیلی ممنونم هرچند که دیر شده ولی اختصاص جایزه نوبل صلح جهانی رو به خانم شیرین عبادی به تمام ایرانیان تبریک میگم امیدوارم روزنه به سوی آزادی باز شده باشه.

خوب حالا بریم سر اصل مطلب این آهنگی که میشنوید از گروه هاوار هست که یک گروه موزیک راک هست که حس شرقی رو با این سبک(راک)تلفیق کردن و کار خیلی جالبی از آب دراومده حتما به سایتشون سر بزنین چند تا دیگه از آهنگاشون هم هست که میتونین دانلود کنین البته بگم که این هنرمندان جوان همشهری خودم هستن چند تا همشهری دیگه هم دارم که لینکشون رو گذاشتم حتما برین سر بزنین. نکنه نرینا .....آقا منتظر چی هستی برو دیگه .....

نمیدونم این عکس هم به این مطلب میخوره یا نه ولی خودم خیلی خوشم میاد ازش.

زت زیاد

تا بعد

 

به نظر شما عنوان چی باشه خوبه؟

امشب میخواستم آپدیت کنم راجع به یکی از مشکلهای بچه ها با خانواده هاشون بنویسم اما وقتی رفتم و وبلاگ هیاهوی بسیار برای هیچ رو خوندم گفتم واجبه که مطلب اونو واسه شما تو وبلاگم بذارم و بخونینش خواهش میکنم بعد از خوندن این مطلب همه تون غیرتتون رو نشون بدین .فقط همینو میگم که اولا واسه خودم خیلی خیلی متاسفم و همچنین خانومهای دیگه واینکه با این وضعیت ما هر روز میمیریم و ارزشهامون پایمال میشن و صدامون هم در نمیاد . واقعا ما چه جور آدمهایی هستیم و چی فکر میکنیم؟

 

این حکایت

.... زنان ایرانی حکایت غریبیه مثالش این خانم افسانه نوروزی این خانم که 5 سال پیش

در جزیره توریستی کیش برای دفاع از ناموس  خودش یک مامور نیروی انتظامی را با چاقو

اشپز خانه کشته حالا محکوم به اعدام شده . پزشکی قانونی بندر عباس به صراحت گفته بود این

خانم مورد تعرض قرار گرفته بوده و مامورین آگاهی هم این مورد را تایید کردن ولی چون مقتول از برادران زحمت کش نیروی انتظامی بوده این خانم را محکوم به مرگ کردن. اگر افسانه تن به خواسته این مرد مرد نما می داد زنا محسنه می کرد که محکوم به سنگسار می شود اگر هم مقاومت می کرد که به اعدام محکوم می شه  پس این زنان ایرانی چه کار کنند. افسانه نوروزی روزهای سختی را در زندان بندرعباس می‌گذراند؛ دو فرزند او چشم به‌راه‌اش هستند.. این بود حکومت عدل علی.   حداقل کاری که میتوانیم بکنیم امضای درخواست سازمان عفو بین الملل برای لغوحکم اعدام اوست.بابا بجای دانلود کردن آهنگ عکس چت کردن و نوشتن اشعار عاشقانه دروبلاگتون  برای یک بار هم شده به خودتان زحمت بدهید این فرم را پر کنید .پر کردن این فرم بخدااز پر کردن فرم یاهو آسان تره  اگه توی وبلاگتون هم می تونید در این مورد توضیح بدهید. و این لینک را بگذارید بابا نترسید و نگید وبلاگ من سیاسی نیست این مسئله اصلا سیاسی نیست ......به امید آزادی افسانه نوروزی از زندان ....

 

فراخوان سازمان عفو بین‌الملل : صدای خود را بر علیه اعدام قریب‌الوقوع افسانه نوروزی رسا کنید

در اینجا نیز می‌توانید ایمیل حاضر و آماده‌ یی را برای سازمان حقوق بشر بفرستید

کیش ومات زندگی

ازدواج مثل بازی شطرنج میمونه. سپیدبختی یا سیاه بختی   شکست یا پیروزی و دوام و قوام اون مثل مهره های شطرنج توی دست خود آدمهاست . خیلی ها فکر میکنند خوشبختی توی اینه که پول و ثروت زیاد داشته باشند تا هر طور دوست دارن خرج کنن. این آدمها خودشونو به آب و آتیش میزنند تا به اون چیزی که فکر میکنن واسشون خوشبختی میاره دست پیدا کنند. درست مثل دختر پسرهای مجردی که تموم آرزوشون پیدا کردن همسری پولداراز خانواده یی مرفه و سطح بالاست تا دست کم بتونن به بخشی از آرزوهاشون برسند و درست به همین دلیل موقعیت های مطلوب در سطح طبقه خودشون رو از دست میدن  و به نظر من نتیجه شانس محضه.

 

به هر حال هر انسانی دوست داره متمایز باشه بعضی ها این تمایز رو توی داشتن خونه و ماشین و ویلا و داشتن اسباب زندگی شیک و مدل بالا و حتی گرفتن جشن عروسی پر خرج میدونن .حتی روشنفکرها هم با به رخ کشیدن علمشون سعی میکنن از دیگرون متمایز باشند.خیلی از پدر مادر های ما در کمال سادگی به عقد هم در اومدن . اما به فاصله گذشت چند دهه همون پدر مادر ها حالا واسه عروسی بچه هاشون توقع ارکستر چند نفره . هزاران مهمون و لباس عروس سفارشی و....دارن.

به نظر من صورت اصلی مسئله اینه که اگه ازدواج داد و ستد فکری و عاطفی بین دختر وپسری هستش که قصد دارن عمری رو کنار هم بگذرونند باید دید که این مسائل مالی و شرایط اقتصادی جوونها تا چه حد در برقراری این رابطه تاثیر داره و مهمتر این که خوشبختی زوجهای جوون تا چه حد در گرو چگونگی برگزاری مراسم و هزینه یی که صرف اون میشه هستش؟